فرش مدرن | خرید فرش مدرن | قیمت فرش مدرن | خرید آنلاین فرش

خرید فرش مدرن ایرانی ، ترک ، بلژیکی ، فرش مدرن کاشان در فروشگاه فرش آنلاین + انتخاب فرش بر اساس رنگ بندی و سایز در سایت تحویل رایگان درب منزل

فرش مدرن | خرید فرش مدرن | قیمت فرش مدرن | خرید آنلاین فرش

خرید فرش مدرن ایرانی ، ترک ، بلژیکی ، فرش مدرن کاشان در فروشگاه فرش آنلاین + انتخاب فرش بر اساس رنگ بندی و سایز در سایت تحویل رایگان درب منزل

  • ۰
  • ۰

انتخاب فرش آشپزخانه (https://aliqapo.com/choose-a-kitchen-rug/) یکی از نکات مهمی است که در صورت انتخاب گزینه مناسب می توان از داشتن محیط گرم و صمیمی و البته خانوادگی در کنار آن لذت برد. این موضوع به چند دلیل حائز اهمیت است و بنابر این باید به آن توجه کرد. نکته اول اینکه فرش آشپزخانه مرتبا کثیف می شود و نیاز به شستشوی فرش و گاهی تعویض دارد. این شستشوهای مکرر نیازمند محصولی است که الیاف با کیفیتی دارند تا از پوسیدگی آن جلوگیری شود و مانع از رفتن رنگ فرش شود. اما این موضوع فقط به نگهداری از فرش محدود نمی شود و نیازمند دانش بیشتری است. در ادامه مطلب شما را با گزینه های مختلف آشنا می کنیم تا بتوانید از میان آن ها محصولات مناسب با آشپزخانه ی خود را انتخاب کنید، لطفا با ما همراه باشید.

آشپزخانه قلب خانه است و تنها جایی است که به نوعی شاید محل کار خانم ها نیز محسوب شود. آماده سازی غذا زمان زیادی می برد و این فعالیت باعث می شود به پاها ، کتف یا کمر آسیب بزند و در طولانی مدت در این نقاط از بدن احساس خستگی و درد کنند. پهن کردن فرش و قالیچه روی این کف پوش های سخت بستر نرم تری ایجاد می کند و فشار کمتری به پاها وارد می آورد. بنابراین می تواند یک راه حل مناسب و ساده باشد ولی دردسرهای فراوانی هم با خود به همراه می آورد ، چیدمانی که برای بخش های مختلف خانه درنظر گرفته می شود می تواند نمایی چشمگیر را به نمایش بگذارد. اگر فرش آشپزخانه باتوجه به المان های مختلفی که برای آن درنظر گرفته شده خریداری شود به طور حتم می تواند دکوراسیونی ایده آل را به وجود بیاورد. اغلب خانم های ایرانی در انتخاب فرش مناسب برای قلب تپنده خانه خود به دکوراسیون این بخش توجه داشته و ترجیح می دهند نمونه ای با بهترین کیفیت را انتخاب کنند ، آشپزخانه به عنوان فضایی شناخته می شود که قرار است کارهای مربوط به پخت و پز در آن انجام شود. به همین علت درخصوص فرش آشپزخانه حتماً باید مدلی را انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت خوب قابلیت شستشوی راحت را نیز داشته و ظاهر اولیه خود را حفظ کند. موارد متعددی می تواند در زمان خرید شما را یاری کنند تا بهترین ها را انتخاب کنید اما بیش از هرچیزی سلیقه و نظر شما در این امر دخیل است. پیش از هر اقدامی توصیه می کنیم ابتدا خوب آشپزخانه خود را بررسی کرده و سپس به دنبال مدل هایی باشید که تناسب کامل با این محیط را داشته باشد ، چرا که هر فرشی برای آشپزخانه مناسب نبوده و به مرور زمان در استفاده از آن ها دچار مشکل خواهید شد. توجه به رنگ و سبک دکوراسیونی که در آشپزخانه وجود دارد به شما کمک می کند تا از بین طرح های مختلف و متنوع فرشی که این روزها روانه بازار شده بهترین گزینه را برگزینید. رنگ و طرح و ابعاد فرش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و اگر با دقت انتخاب شوند به طور حتم دکوراسیونی ایده آل را برای شما به همراه خواهد داشت.
توجه به ابعاد

یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام انتخاب فرش مناسب برای آشپزخانه باید درنظر گرفت ابعاد این فضای کاربردی و مهم است. فرشی که انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که نه کوچکتر از آشپزخانه باشد و نه بزرگتر از آن. این روزها تولیدکنندگان فرش های ماشینی نمونه های مدرنی را وارد بازار کرده اند که برای آشپزخانه مناسب بوده و شستشوی آن ها درمقایسه با فرش های دستبافت بسیار ساده تر است ، از آنجایی که وسایل متعددی در این بخش از خانه وجود دارد فرش آشپزخانه نباید شلوغ باشد. انتخاب فرشی با طرح های ساده برای بزرگتر نشان دادن این فضا مناسب تر خواهد بود. البته توجه داشته باشید اگر آشپزخانه بزرگی دارید درخصوص طرح فرش هیچ محدودیتی برای شما وجود نداشته و می توانید از بین نمونه های مختلف یکی را برگزینید. درصورت قرار دادن میز ناهارخوری در این بخش فرشی را انتخاب کنید که پایه صندلی درصورت عقب کشیدن بر روی فرش قرار بگیرد ، گلیم ها یکی از بهترین گزینه ها به عنوان فرش آشپزخانه به شمار می روند. علت این امر علاقه ایرانی ها به طرح های گلیم است که جذابیت خاصی داشته و در ابعاد مختلفی تولید می شود. کافی است پس از اندازه گیری دقیق آشپزخانه ابعاد مناسبی از گلیم فرش ها را سفارش دهید تا فضایی خاص و چشمگیر را در خانه خود ایجاد کنید.
حتما بخوانید:  خرید اینترنتی فرش کناره [ قیمت فرش کناره رولی ]
انواع فرش آشپزخانه

فرش آشپزخانه دارای مدل های مختلف و متنوعی است که باتوجه به سلیقه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. طرح های فانتزی، وینتیج و کلاسیک  نمونه هایی هستند که برای استفاده در آشپزخانه طراحی شده اند. برخی از فرش ها دارای طرح و رنگ شادی هستند که بیشتر مورد توجه زوج های جوان قرار می گیرد. طراحی این فرش ها بسیار شبیه به پارکت بوده و تناژ رنگی گرم در آن ها بسیار به چشم میخورد. طرح های سه بعدی نیز مدل های جدیدتری هستند که فضایی چشمگیر را در آشپزخانه ایجاد کرده و می توانید ساعت ها در این فضا بوده و لذت ببرید.
ویژگی فرش آشپزخانه

فرش آشپزخانه دارای ویژگی های مختلفی است که مهترین آن ها شانه و تراکم فرش است. آن دسته از فرش هایی که دارای الیاف بلند هستند برای استفاده در آشپزخانه به هیچ وجه مناسب نمی باشند. چرا که ممکن است خرده های غذا و شرک و نان بر روی فرش ریخته و در لابه لای پرزهای آن مخفی شود. به همین علت توصیه می کنیم فرشی را انتخاب کنید که پرز کوتاهی داشته و به راحتی بتوان آن را تمیز کرد ، همانطور که پیش تر نیز عنوان کردیم هماهنگی فرش با دکوراسیون آشپزخانه نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال اگر دکوراسیون آشپزخانه شما سنتی است انتخاب فرشی با طرح مدرن و یا فانتزی گزینه مناسبی به نظر نمی رسد. رنگ فرش نیز همینطور باشد با دیگر عناصر موجود در این فضا همخوانی کافی داشته باشد که بتواند فضایی آرام و دنج را به وجود بیاورد.
جنس فرش

از دیگر ویژگی هایی که درخصوص فرش آشپزخانه باید درنظر داشت جنس آن است. امروزه فرش هایی با الیاف پلی استر و نایلون تولید می شوند که برای استفاده در آشپزخانه مناسب است. علت این امر وجود رطوبت بالا و شستشوی مکرر فرش این قسمت است. فرش هایی که دارای الیاف نخی هستند پس از چندبار شستشو ممکن است حالت اولیه خود را از دست بدهند اما فرش های پلی استر اینگونه نبوده و می توان مدت های طولانی تری از آن ها استفاده کرد. وزن سبک و رنگ ندادن و پرز کوتاه از مهمترین ویژگی این دسته از فرش ها به شمار می رود. فرش های پلی استر به راحتی قابلیت جابجایی و شستشو را داشته و درصورت کثیفی می توان آن ها را سریعتر جابجا کرد. از دیگر ویژگی فرش های پلی استر ثابت ماندن آن ها در جای خود است و می توانید اطمینان داشته باشید که در محل خود ثابت مانده و لیز نخواهند خورد.
انتخاب رنگ فرش آشپزخانه

فرش آشپزخانه در مرحله اول باید به گونه ای انتخاب شود که در آن از رنگ های اشتها آور نظیر نارنجی، قرمز، سبز… استفاده شده باشد. در مرحله بعد باید دارای رنگ ثابت و با کیفیت باشد. البته می توان آن را تیره انتخاب کرد تا اگر آلودگی هم بر روی آن نشست خیلی به چشم نیاید.

فرش آشپزخانه
انتخاب جنس فرش آشپزخانه

جنس این محصول یاید دارای نکات زیر باشد:

    فرش های شگی یا پرز بلند به دلیل داشتن پرز بلند می تواند محل مناسبی برای میکروب ها و باکتری ها باشد و برای آشپزخانه مناسب نیست.
    فرش آشپزخانه باید سبک و قابل حمل باشد تا بتوان آن را به راحتی شست و شو داد.
    در آشپزخانه از فرش ارزان قیمت استفاده کنید تا در صورت سوختگی بتوانید آن را تعویض کنید.
    به طور کلی فرشی که رطوبت کمتری را به خود جذب می کند می تواند گزینه مناسبی برای آشپزخانه باشد.

انتخاب فرش برای آشپزخانه مناسب است؟

شاید به نوعی پاسخ ما به این سوال منفی باشد زیرا فرش حتما در استفاده های مکرر به شستشوهای مداوم نیازمند است و از طرف دیگر انتخاب فرش ماشینی شاید اصلا به صرفه نباشد، در هر روی مطالبی که عنوان می شود هم به لحاظ انتخاب درست و منطقی و هم به لحاظ توجه به بودجه و نقدینگی در پاره ای از موارد می تواند یاری کننده باشد.
حتما بخوانید:  قیمت فرش 12 متری [ خرید جدیدترین مدل ها ]

در صورتی که به دلایل مختلف تمایلی به استفاده از فرش های ماشینی نداشته باشیم می توانیم از گلیم برای پوشاندن کف آشپزخانه استفاده کنیم. استفاده از گلیم چند مزیت دارد، سبک بودن، قابل شست و شو بودن و با کیفیت بودن از مزیت های استفاده گلیم در آشپزخانه است.

فرش آشپزخانه
انتخاب فرش مدرن و فانتزی

بهترین انتخاب برای آشپزخانه ها فرش های مدرن و فانتزی است که ضمن رعایت زیبایی خانه را بزرگ و روشن نشان می دهد و این روزها فرش های فانتزی سه بعدی و مدرن در میان خانه های ایرانی جای خود را باز کرده است.
انتخاب فرش مناسب

انتخاب فرش های سبک هم ارزان قیمت است و هم قابل شست و شو و اگر رنگ تیره نیز داشته باشد، انتخاب کاملا مناسب خواهد بود و این به آن خاطر است که آشپزخانه چنین فرشی را می طلبد.
دقت در اندازه مناسب فرش آشپزخانه

هنگام خرید فرش ماشینی برای آشپزخانه حتما به ابعاد فرش و متراژ آشپزخانه دقت کنید . فرشی که برای این قسمت از خانه برگزیده می شود نباید خیلی بزرگ یا کوچک تر از حد انتظار باشد . اگر آشپزخانه مستطیلی شکل دارید از فرش های باریک استفاده کنید ، اگر در آشپزخانه از میز ناهار خوری استفاده می کنید باید اندازه فرش زیر میز ناهار خوری قرار گرفته و کل صندلی ها را بپوشاند . پوشش دادن  صندلی ها باید به گونه ای باشد که حتی با عقب کشیده شدن آن ها نیز هنوز صندلی روی فرش باشد ، فرش ها می توانند برای جدا سازی یا تعریف فضاهای مختلف در آشپزخانه استفاده شوند. به طور مثال شما میتوانید منطقه ی کاری خودتان را از قسمت غذاخوری در آشپزخونه با استفاده از دو فرش متفاوت جدا کنید. یا حتی محل شست و شو و یا قسمتی که گاز اجاق گاز قرار دارد به این ترتیب جدا کنید ، البته باید توجه داشت هنگام استفاده از چند فرش مطمئن باشید که در اندازه های مختلف انتخاب شوند. از طرفی در مورد استفاده از چندفرش مطمئن شوید که سبک های آن ها باهم هماهنگ باشند، به دلیل آن که الگوهای مختلف و سبک های متفاوت می توانند حس هماهنگی را از بین ببرند و ایجاد بی نظمی کنند.
قیمت فرش آشپزخانه

زمانی که قصد خرید فرش آشپزخانه را دارید بیش از هرچیزی قیمت آن نظرتان را جلب می کند. فرش ها باتوجه به الیافی که در بافت آن ها به کار رفته دارای قیمت های مختلفی هستند. گلیم ها و فرش های پلی استر به دلیل قیمت پائین ترین که دارند بیشترین توجهات را به خود جلب کرده و می توان به سادگی پس از مدتی آن ها را تعویض نمود. اگر چرخی در بازار فرش بزنید می توانید تنوع قیمت را از نزدیک مشاهده کرده و باتوجه به بودجه خود گزینه مناسبی را انتخاب نمائید.
خرید فرش آشپزخانه

شاید شما هم همچون بسیاری از افراد به دنبال مرکزی باشید که فرش هایی باکیفیت را با مناسب ترین قیمت عرضه کند. ما به شما عالی قاپو را پیشنهاد می دهیم چرا که این مجموعه اینترنتی در طول مدت فعالیت خود توانسته توجهات بسیاری را به خود جلب کند. تمام محصولات عرضه شده توسط این مجموعه فروشگاهی از بهترین و بالاترین کیفیت برخوردار بوده و می توان با اطمینان مدل موردنظر خود را خریداری نمود.

source : https://blog.ruggable.com/how-to-pick-rug-size-for-kitchen/

  • ۰۰/۰۸/۲۴
  • مهدی