فرش مدرن | خرید فرش مدرن | قیمت فرش مدرن | خرید آنلاین فرش

خرید فرش مدرن ایرانی ، ترک ، بلژیکی ، فرش مدرن کاشان در فروشگاه فرش آنلاین + انتخاب فرش بر اساس رنگ بندی و سایز در سایت تحویل رایگان درب منزل

فرش مدرن | خرید فرش مدرن | قیمت فرش مدرن | خرید آنلاین فرش

خرید فرش مدرن ایرانی ، ترک ، بلژیکی ، فرش مدرن کاشان در فروشگاه فرش آنلاین + انتخاب فرش بر اساس رنگ بندی و سایز در سایت تحویل رایگان درب منزل

  • ۰
  • ۰

فرش کهنه نما (وینتیج )  از دیگر نمونه های فرش فانتزی است که طی سال های اخیر توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. این مدل از فرش های فانتزی به دلیل داشتن طرح رنگ و رو رفته به نظر قدیمی می رسد و متقاضیان زیادی نیز دارد. علاقه افراد به فرش های قدیمی و کهنه موجب شده تا تولیدکنندگان فرش با استفاده از متدهای خاصی اقدام به تولید فرش فانتزی با طرح کهنه نموده و فرش کهنه نما وارد بازار شود.

در واقع بهتر است بگوئیم فرش کهنه نما یکی از انواع پرطرفدار فرش فانتزی است که با استفاده از روش های مختلف حالت کهنگی پیدا می کند. برای تولید این مدل فرش فانتزی گاهی در مراحل اولیه بافت از رنگ کمتری استفاده می شود و یا با استفاده از چند روش ساده برخی از قسمت های فرش را به صورت سائیده نشان می دهند.
علاقه مندان به فرش کهنه نما با آگاهی کامل از نحوه تولید این فرش ها اقدام به خرید کرده و دکوراسیونی منحصربفرد را در خانه خود ایجاد می کنند.


فرش کهنه نما از گذشته های دور هم طرفداران مختص به خود را داشته و اغلب افرادی که فرش دستبافت در منازل خود داشتند رنگ زننده آن را دوست نداشته و سعی می کردند فرشی با طرح و رنگ قدیمی داشته باشند. برای این کار فرش را در مسیر رفت و آمد افراد انداخته و یا در مقابل نور مستقیم آفتاب پهن می کردند. این کار کمک می کرد تا رنگ فرش کمتر شده و یا حالت سائیدگی پیدا کند.

فرش کهنه نما علاوه بر ایران در کشورهای دیگر نیز علاقه مندان مختص به خود را دارد و در اصطلاح به آن وینتیج نیز گفته می شود. نمای ظاهری و حالت رنگ و رو رفته فرش کهنه نما موجب شده شباهت بسیاری به فرش های دستبافت با قدمت بالا داشته باشد و استفاده از آن در دکوراسیون امروزی منازل جذابیت خاصی را ایجاد خواهد کرد. آن دسته از افرادی که تمایل دارند علیرغم پرداخت هزینه کمتر بابت خرید فرش حالت سنتی دکوراسیون منزل خود را نیز حفظ کنند می توانند فرش کهنه نما را به عنوان گزینه ای ایده آل درنظر داشته باشند.
استحکام و دوام بالای فرش کهنه نما

فرش های فانتزی به دلیل استفاده از نخ پلی اوژن و آکریلیک در بافت آن ها از استحکام و دوام بسیار زیادی برخودار هستند که این امر موجب می شود مدت زمان بیشتری کارایی داشته باشند. فرش کهنه نما در اندازه های مختلفی بنا به نیاز مشتریان بافته می شود و هیچ محدودیتی در تولید آن ها وجود ندارد. از آنجایی که برای تبدیل فرش فانتزی به کهنه نما مراحل دشواری باید طی شود استحکام آن ها بسیار زیادی بوده و درمقایسه با سایر فرش های فانتزی عمر بیشتری نیز دارند.
الیاف آکریلیک و پلی اوژن در مقابل عوامل محیطی و سائدیگی بسیار مقاوم هستند و به مرور زمان سفت نشده و حالت اولیه خود را حفظ می کنند.
هماهنگی با دکوراسیون مدرن

همانطور که از اسم فرش کهنه نما مشخص است تنها نمای ظاهری آن کهنه به نظر می رسد و قابلیت هماهنگی با دکوراسیون مدرن را دارد. آن دسته از افرادی که تمایل دارند دکوراسیونی کلاسیک در منزل خود داشته باشند اصولاً به فرش های دستبافت و قدیمی بیشتر توجه می کنند. فرش کهنه نما برای این افراد به عنوان یک گزینه ایده آل محسوب می شود و می توانند با پرداخت هزینه کمتر دکوراسیونی سنتی داشته باشند.
به دلیل استفاده از نخ پلی اوژن و اکریلیک در بافت فرش کهنه نما وزن این مدل از فرش ها نیز در مقایسه با فرش های کلاسیک کمتر بوده و به سادگی قابلیت شستشو و جابجایی را دارند.
فرش مدرنه کهنه نما 1006-3

فرش مدرنه کهنه نما ۱۰۰۶-۳
اصول مراقبت از فرش های کهنه نما

توجه به اصول مراقبت از فرش های کهنه نما جهت افزایش طول عمر آن ها بسیار حائز اهمیت است. شستن این مدل از فرش های فانتزی بهتر است توسط قالیشوئی ها انجام شود تا مواد شوینده آسیبی به تار و پود آن نرساند.
بهترین مکان برای فرش کهنه نما

افرادی که به دنبال داشتن دکوراسیون تلفیقی مدرن و سنتی هستند می توانند فرش کهنه نما را در سالن پذیرایی خود استفاده نمایند. این طرح علاوه بر حفظ اصالت دکوراسیون سنتی هماهنگی بالایی با المان های مدرن را داشته و می تواند در زینت بخشی خانه تأثیرگذار باشد.
انواع فرش کهنه نما( وینتیج)

فرش کهنه نما دارای انواع مختلفی است که در ادامه برخی از آن ها را نام خواهیم برد.
ـ وینتیج سنگ شور شده: این مدل از فرش کهنه نما همانطور که از اسمش مشخص است با استفاده از روش های خاصی به صورت سائیده و سنگ شور شده به نظر می رسد.
ـ وینتیج جزیره ای: درخصوص فرش وینتیج جزیره ای ابتدا فرش مورد نظر را سنگ شور کرده و رنگ بخشهایی از آن را از بین می برند و سپس با استفاده از سیستم حرارتی به بخش های مورد نظر رنگ گیاهی افزوده خواهد شد.
ـ وینتیج فلت: درخصوص وینتیج فلت از نخ کتان و یا پشم استفاده می شود و همچون مدل های دیگر وینتیج ابتدا باید فرش سنگ شور شده و سپس به بخش های مورد نظر که در طراحی مشخص شده رنگ گیاهی افزوده می شود. این مدل از فرش کهنه نما پس از هر بار شستشو درخشان تر به نظر می رود.

  • ۹۹/۰۸/۰۳
  • مهدی