فرش مدرن | خرید فرش مدرن | قیمت فرش مدرن | خرید آنلاین فرش

خرید فرش مدرن ایرانی ، ترک ، بلژیکی ، فرش مدرن کاشان در فروشگاه فرش آنلاین + انتخاب فرش بر اساس رنگ بندی و سایز در سایت تحویل رایگان درب منزل

فرش مدرن | خرید فرش مدرن | قیمت فرش مدرن | خرید آنلاین فرش

خرید فرش مدرن ایرانی ، ترک ، بلژیکی ، فرش مدرن کاشان در فروشگاه فرش آنلاین + انتخاب فرش بر اساس رنگ بندی و سایز در سایت تحویل رایگان درب منزل

  • ۰
  • ۰

فرش شگی چیست؟

یکی از انواع فرش مدرن که در خانه های امروزی جایگاهی خاص به خود اختصاص داده فرش شگی است. فرش شگی دارای پرزهای بلندی است که موجب شده به عنوان فرش پرز بلند نیز شناخته شود. وجود پرز بلند در این مدل از فرش های فانتزی موجب شده نرمی و لطافت خاصی را به همراه داشته و از سوی افراد مورد توجه قرار بگیرند.

تفاوت در نوع بافت فرش شگی و داشتن تراکم کمتر از دیگر دلایلی است که توجه افراد را به این دسته از فرشهای مدرن جلب می کند. تراکم کمتر فرش شگی موجب میشود این مدل وزن سبکتری داشته و جابجایی آن آسانتر باشد. از آنجایی که این مدل از فرش های مدرن تنها به جهت زینت بخشی در فضا مورد استفاده قرار می­گیرند در اندازه های کوچک بافته می شوند. بزرگترین سایز فرش های شگی ۶ متری است و درصورت تمایل مشتریان سایز ۹ و ۱۲ متری آن ها نیز بافته خواهد شد.

نمونه های فرش شگی در سایت به زبان اصلی را مشاهده کنید . https://www.athome.com/shag-rugs


انواع فرش شگی

در ادامه با انواع فرش شگی و کاربرد آن در بخش های مختلف خانه آشنا خواهیم شد.


فرش شگی هندی

 

نخستین مدل از فرشهای شگی که وارد ایران شد شگی هندی بود که دارای الیاف یا همان پرزهای بلند بود و از این رو به فرش پرز بلند معروف شد. در این مدل از فرشهای شگی به جای اینکه نخها بافته شود از چسب آهار برای کنار هم قرار گرفتن الیاف استفاده میشد که به مرور زمان و در اثر شستشوی مکرر چسب ها از بین رفته و تار و پود فرش از یکدیگر جدا شوند. همین امر موجب شد این مدل از فرش های مدرن دیگر متقاضیانی نداشته باشد.


فرش شگی ایرانی

 

دومین مدل از فرش های شگی که در پی تکامل شگی های هندی تولید شد فرش شگی ایرانی است. در این مدل از فرش های مدرن برخلاف مدل هندی آن تار و پورد به یکدیگر بافته می شدند. بافته شدن تار و پود موجب شد تا فرش شگی از استحکام بیشتری برخوردار شود اما پس از مدتی استفاده نرمی و لطافت خود را از دست داده و حالت پفکی آن از بین می­رفت. وجود منافذ باز در لابه لای تار و پود باعث میشد تا آشغالهای ریز و حشرات در بین نخها جمع شده و به عنوان یک نقص بزرگ درخصوص فرش شگی شناخته شود.

منبع : https://aliqapo.com/shagi


فرش شگی ترکیه ای

 

یکی دیگر از مدل های فرش شگی که بیشترین طرفدار را نسبت به مدل های دیگر دارد فرش شگی ترکیه ای است. این مدل از فرش های مدرن علاوه براینکه بافته میشدند در تولید آن ها از نخ هم در کنار الیاف ترکیه ای استفاده می شد که باعث میشد فرش شگی حالت پفکی خود را حفظ کرده و ضد حساسیت باشد.

فرش شگی ترکیه ای خود به دو دسته ساده و سه بعدی تقسیم می شود. فرش شگی ساده بیشتر برای استفاده در اتاق خواب مورد توجه قرار می گیرد اما اغلب افراد مدل های سه بعدی فرش شگی را برای استفاده در پذیرایی و اتاق نشیمن در نظر می گیرند.

 

  • ۹۹/۰۸/۰۳
  • مهدی