فرش مدرن | خرید فرش مدرن | قیمت فرش مدرن | خرید آنلاین فرش

خرید فرش مدرن ایرانی ، ترک ، بلژیکی ، فرش مدرن کاشان در فروشگاه فرش آنلاین + انتخاب فرش بر اساس رنگ بندی و سایز در سایت تحویل رایگان درب منزل

فرش مدرن | خرید فرش مدرن | قیمت فرش مدرن | خرید آنلاین فرش

خرید فرش مدرن ایرانی ، ترک ، بلژیکی ، فرش مدرن کاشان در فروشگاه فرش آنلاین + انتخاب فرش بر اساس رنگ بندی و سایز در سایت تحویل رایگان درب منزل

  • ۰
  • ۰

یکی از مهمترین عناصری که از دیرباز بین ایرانیان مورد توجه بوده فرش است. هنر فرشبافی سالیان درازی است که تبدیل به فرش ماشینی شده و کمتر کسی امروزه به فرش بافی می پردازد. پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه های بافت فرش موجب شد تا مردم به سمت فرش های ماشینی روی آورده و فرش دستبافت تنها به عنوان یک هنراصیل باقی بماند.
در طول سالیان متمادی دنیای فرش ماشینی نیز با پیشرفت و تغییرات بسیاری روبه رو بوده است. فرش های ماشینی خود به دو دسته فرش های مدرن و فرش های کلاسیک تقسیم شدند. در فرش های کلاسیک طراح سعی کرده نقش و نگاره های سنتی را به سبکی مدرن روی فرش پیاده کند تا در عین جذابیت و زیبایی دنیای امروز را به گذشته های دور پیوند دهد.
درخصوص فرش مدرن نیز به گونه ای عمل شده تا متقاضی فرشی متناسب با روزگار امروزی در اختیار داشته باشد. طرح های به کار رفته در فرش های مدرن نیز تلفیقی از مدرنیته و سنت است که بر زیبایی فرش افزوده و افراد بسیاری را متقاضی خرید این مدل از فرش ها کرده است.

فرش های ماشینی از زمان ورود به ایران به عنوان رقیبی سرسخت برای فرش های دستبافت شناخته می شدند اما امروزه فرش های مدرن نیز به عنوان رقیب در برابر فرش های کلاسیک قد علم کرده و تا حدودی می توان گفت نسبت به آن ها پیشی گرفته است. در این مقاله قصد داریم فرش مدرن کلاریس و فرش کلاسیک را با یکدیگر مقایسه کنیم تا شناخت بهتری نسبت به این دو داشته باشیم.

فرش کلاریس

برخی از فرش های مدرن به صورت کاملا یکدست و سفید بافته شده و در نهایت رنگ به ریشه الیاف تزریق شده و طرح مورد نظر بر روی آن چاپ می شود که به این دسته از فرش ها کلاریس گفته می شود. فرش کلاریس از نظر طرح و رنگ دارای تنوع بالایی بوده و طراح سعی کرده متناسب با هر سلیقه و مکانی فرشی متشکل از طیف رنگی گسترده را طراحی کند. منبع : https://aliqapo.com/colaris/


تفاوت کلاریس و فرش کلاسیک

 

یکی از مهمترین تفاوت هایی که بین فرش کلاریس و فرش کلاسیک وجود دارد بافت ساده کلاریس است که در آن هیچ رنگی به کار نمی رود درحالی که در بافت فرش کلاسیک از همان ابتدا نخ ها به صورت رنگ شده وارد جریان بافت می شوند. نخی که برای بافت فرش کلاسیک استفاده می شود آکرولیک بوده و به عنوان بهترین جنس نخ شناخته می شوند. این درحالی است که در بافت فرش کلاریس از نخ هایی با جنس پلی استر و پلاستیک استفاده می شود.

نخ آکرولیک طی فرایندی مقاوم سازی شده تا در برابر عواملی همچون حرارت و دمای بالا از استحکام خوبی برخوردار باشد و در هنگام شستشو نیز رنگ دهی نداشته باشد حال آنکه نخ به کار رفته در فرش کلاریس اینگونه نبوده و گاهی می تواند موجب بروز حساسیت در افراد نیز شود.

 

تفاوت دیگری که درخصوص فرش کلاسیک و کلاریس می توان عنوان کرد تعداد رنگ به کار رفته در بافت آن ها است. تا به حال در بافت فرش های کلاسیک حداکثر ۱۲ رنگ به کار رفته اما فرش کلاریس برخلاف این بوده و تعداد رنگ بیشماری را می توان در بافت آن استفاده کرد.


از آنجایی که کلاریس جزو فرش های فانتزی شناخته می شود تولیدکنندگان این مدل فرش ها از رنگ هایی با مقاومت بسیار زیاد استفاده می کنند تا هنگام شستشو رنگدهی نداشته باشند.

  • ۹۹/۰۸/۱۸
  • مهدی