فرش مدرن | خرید فرش مدرن | قیمت فرش مدرن | خرید آنلاین فرش

خرید فرش مدرن ایرانی ، ترک ، بلژیکی ، فرش مدرن کاشان در فروشگاه فرش آنلاین + انتخاب فرش بر اساس رنگ بندی و سایز در سایت تحویل رایگان درب منزل

فرش مدرن | خرید فرش مدرن | قیمت فرش مدرن | خرید آنلاین فرش

خرید فرش مدرن ایرانی ، ترک ، بلژیکی ، فرش مدرن کاشان در فروشگاه فرش آنلاین + انتخاب فرش بر اساس رنگ بندی و سایز در سایت تحویل رایگان درب منزل

  • ۰
  • ۰

فرش کلاریس یکی از انواع فرش مدرن شناخته می شود که طی چند سال اخیر توانسته پا به پای فرش ماشینی پیشرفت کند. در این مقاله قصد داریم فرش کلاریس را از جنبه های مختلف با فرش ماشینی کلاسیک مقایسه کنیم نمونه های زیبا در این سایت ببینید .
یکی از ویژگی های این نوع فرش ها استفاده از الیاف پلی اُژن است که موجب می شود این فرش در مقایسه با فرش های کلاسیک ضد حساسیت بوده و از این جهت بیشتر مورد انتخاب قرار بگیرد.
فرش کلاریس تفاوت عمده ای با فرش کلاسیک دارد و اصلی ترین تفاوت هم نوع بافت آن است. در آغاز مراحل بافت فرش کلاریس به صورت یکدست و با استفاده از تارو پود بیرنگ بافته شده و سپس طرح مورد نظر بر روی تار و پودهای به هم تنیده شده چاپ می شود.

تفاوت در تعداد رنگ نخ ها

از دیگر مواردی که به عنوان یک تفاوت عمده درخصوص فرش های کلاریس شناخته می شود تعداد رنگ به کار رفته در بافت آن است. تاکنون در مورد فرش های کلاسیک تنها از ۱۲ رنگ استفاده شده این درحالی است که فرش های کلاریس از تنوع رنگی بالایی در بافت خود برخوردار بوده است.

عدم رنگ دهی الیاف به کار رفته در فرش کلاریس

برخی از الیافی که در بافت فرش ماشینی سنتی مورد استفاده قرار می گیرد هنگام شستشو رنگ پس می دهند اما درخصوص فرش کلاریس اینگونه نیست و به دلیل اینکه رنگ مستقیما به ریشه وارد می شود در برابر شستشو مقاوم بوده و هیچگونه رنگدهی نخواهد داشت. رنگی هم که درخصوص فرش های کلاریس به کار گرفته می شود از دوام و استحکام بالایی برخوردار می باشد که این عامل نیز به عنوان یکی از محاسن فرش کلاریس به شمار می رود.

تنوع طرح و نقشه فرش کلاریس

نوع بافت فرش کلاریس این امکان را به تولیدکنندگان می دهد که طرح و نقشه های متنوعی را روی این فرش پیاده کنند. طرح فرش کلاریس به سادگی قابلیت تغییر را دارد و این درحالی است که درخصوص فرش ماشینی کلاسیک این کار به سختی امکانپذیر است.
به عنوان مثال درنظر بگیرید در مدت زمانی کوتاه فرشی با تصویر دلخواه خود داشته باشید، تولیدکنندگان فرش های کلاسیک قادر به انجام این کار نخواهند بود اما درمورد فرش کلاریس به سادگی این کار امکان پذیر بوده و ظرف مدت کوتاهی فرش آماده خواهد شد.
 

از دیگر عواملی که موجب می شود فرش کلاریس بیشترین طرفدار را داشته باشد سرعت بالای بافت آن است. درخصوص فرش های ماشینی کلاسیک بافت بی نقص یک فرش مستلزم صرف مدت زمان بیشتری است اما درخصوص فرش کلاریس اینگونه نبوده و متقاضیان در مدت زمان کوتاهی می توانند فرش مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

قیمت پائین فرش کلاریس نسبت به فرش کلاسیک

شرایط اقتصادی و نوسانات قیمت از دیگر مواردی است که موجب می شود فرش های فانتزی به ویژه فرش کلاریس بیشترین توجهات را به خود جلب کنند. فرش های کلاریس در عین داشتن کیفیت بالا از قیمت پائین تری نسبت به فرش های کلاسیک برخوردار هستند که این امر موجب می شود افراد به راحتی پس از مدتی استفاده آن ها را تغییر دهند درصورتی که تغییر فرش های ماشینی کلاسیک نیازمند پرداخت هزینه بالایی است.

 

  • ۹۹/۰۸/۰۳
  • مهدی